[Bilgi] 5s - İş güvenliği kültürü

bilgi at mail.leanacademy.com.tr bilgi at mail.leanacademy.com.tr
20 Ağu 2017 Paz 20:19:34 +03

Kültür kavramına kelime manası ile baktığımızda, Kültür: ‘’Toplumun
davranış, yaşayış ve düşünüş şeklidir.’’ şeklinde karşımıza çıkmaktadır.
İş Güvenliği Kültürü kavramına gelince de aynı şekilde bir toplumda ( iş
yerleri, sokaklar, şantiyeler, fabrikalar, kamu kurum ve kuruluşları,
madenler, inşaatlar vs. ) bir problem ile ilgili ( herhangi bir tehlike
) toplumun tüm fertlerinin aynı problem karşısında aynı tepkiyi
gösterebilmesidir.

Ne demek bu aynı tepki;

Aşağıdaki fotoğrafta ki (Resim - 1) durum iş güvenliği ile ilgili
tehlikeler oluşturmaktadır. Bir işletmede veya toplumda böyle
durumlardan sorumlu kişi eğer bir veya birkaç kişiymiş gibi
algılanıyorsa o işletmede ve toplumda güvenlik kültüründen bahsedemeyiz.
Bu problemin sahibi genellikle; ya iş güvenliği uzmanları ya da İSG den
sorumlu herhangi birisiymiş gibi algılanmaktadır. Esasen bu problemden
tüm çalışanlar ve toplumun tüm fertleri sorumludur.  Bu paleti oraya
bırakan da sorumludur, bıraktığını görüp müdahale etmeyen de sorumludur.
Ve sahayı kontrol eden ( üretimden sorumlu veya alan depo ise depodan
sorumlu kişiler yahut toplumda yaşayan fertler)  yani sahanın gerçek
sahibi kişilerde sorumludur. Bununla beraber üst yönetimde sorumludur
böyle problemlerin önüne geçemediği için yönetsel olarak işi çözemediği
için sorumludur.

Bu sebeple işletmede var olan herkes böyle durumların oluşmasını
engellemeye çalışmalı ve oluşmuş böyle durumlara müdahale ederek
düzeltmeli tepki göstermelidir.*GÖRMEDİM-DUYMADIM-BİLMİYORUM ve BANANE*
dememeli bu anlayış yıkılmalıdır. İş güvenliği bir veya birkaç kişinin
yöneteceği kadar küçük çaplı bir iş değildir ve küçümsenmemelidir.

Benim işim değil

Devamını oku....
<https://www.leanacademy.com.tr/5s/760-is-guvenligi-kulturu.html>

_*İlgili eğitimler*_