Yazdır
Kategori: Genel
Gösterim: 588

Şirketler başlangıçta çok az sayıda departman ile işlerine başlarlar. Bunlar en temelde; Satınalma, Üretim, Satış ve basit Muhasebeden oluşur. Çalışanlar ekip halinde, iş birliği içinde mal ve hizmet üretirler ve müşterilerine sunarlar. Zamanla işletme büyür ve ihtiyaçları değişir, gelişir. Müşteride kalite sorunlarıyla karşılaşıldıkça durumdan olumsuz etkilenen işletme Kalite departmanına ihtiyaç duyar. Satışın yetersiz olduğu ve daha fazla satış yapma ihtiyacı algılandığında Pazarlama/İş Geliştirme fonksiyonuna ihtiyaç duyulur. Tahsilatlar ve ödemeler arttıkça ve karmaşıklaştıkça finansman ve tahsilatın yönetilmesi gereği ortaya çıkar.

Ürün çeşitlenmesi ihtiyacı ve bunları üretmekte yetersizlikler sonucunda Ürün Geliştirme ve zamanla Ür-Ge ve Ar-Ge birimi doğar. Üretim çeşitliliği ve zorluğu nedeniyle aparat ihtiyaçları ve üretim proses karmaşaları oluşunca Üretim Mühendisliği ve Planlama departmanlarına ihtiyaç duyulur. Derken bölüm ve çalışan sayısındaki artış ile çalışan yetkinliğinin önemi fark edilir ve İnsan Kaynakları departmanı oluşur. Ve böylece giderek kadro artışı devam eder.

Devamını okumak için kayıt ol...